fbpx
info@marketingcompany.dk     Phone: +4527151181

Google Adwords

Få TOPKLASSE annoncer med optimeret afkast

Hvad er Google Ads? Hvad er adwords?

Google AdWords er det, der foregår bag de annoncer, du ser på Google, hver gang du indtaster en søgning på søgemaskinen Google. Du kan se annoncerne i toppen/bunden af søgeresultatet og i højre side, når du har foretaget en søgning.

Google AdWords arbejder sammen med Google Adwords-annoncører for at finde de bedste online reklamer, der matcher dine søgning.

Google Adwords er ekstremt effektivt, da kunden ofte sidder klar til at bruge penge.

Hvad koster Google Ads?

Hver gang en Adwords-annonce er kvalificeret til at blive vist for en søgning, der går igennem annonceauktionen, vil der være sandsynlighed for et klik. Det, som er jeres faktiske CPC, er ofte mindre end jeres maksimale CPC-bud. Med Adwords-auktionen vil I nemlig højest betale, hvad der minimalt kræves for at holde jeres annonceposition, og eventuelle annonceformater vist sammen med jeres annonce, såsom undersidelinks.

Det er muligt at få en billigere klik pris, hvis dit indhold på din hjemmeside og det relevante søgeord stemmer godt overens. Sagt på en anden måde, så belønner Google dig, hvis din relevans er god.

En guide til Google ads

Hvordan Google bestemmer, hvilke annoncer vises på hvilke placeringer, er lidt af et puslespil. Lad os nu antage, at flere annoncører bruger de samme søgeord for at udløse deres annoncer eller ønsker, at deres annoncer skal vises på de samme hjemmesider. Google bruger annoncerangering til at bestemme, hvilke annoncer der skal vises, og i hvilken rækkefølge.

Jeres annoncerangering er baseret på en kombination af:

  • Dit bud – hvor meget du er villig til at bruge i kroner/ører.
  • Kvaliteten af dine annoncer og hjemmeside.
  • Forventet indvirkning fra din annonces udvidelser og andre annonceformater
  • Lidt om budgivning og annonce kvalitet
  • Dit bud og annoncekvalitet kan arbejde lidt forskelligt på tværs af forskellige kampagne-typer. Her er et par eksempler til at illustrere.

Med en søgeordsmålrettet annonce på Google og dets søgepartnere, er jeres bud baseret på jeres maksimumpris pr klik (max. CPC), som er det maksimale beløb, I er villig til at betale for hvert klik på jeres annonce (selvom endelige beløb, I opkrævet per klik – jeres faktiske CPC – kunne ende med at blive mindre). Jeres annonces kvalitet beregnes på grundlag af komponenterne i kvalitetsresultat: Forventet klik frekvens, ad relevans, og destinationsside oplevelse.

 

Hvordan bliver man synlig på Google?

For langt de fleste mennesker er søgemaskiner som Google det første sted de går hen, når de skal have et godt måltid mad – Eller købe en kæmpe plakater til deres hjem. Derfor kan der være ret mange besøgende, som du går glip af, hvis din hjemmeside ikke er synlig på Google. Men hvor mange søger egentlig?

Et af de værktøjer, hvor du kan få svar på det, er Tiny Ranker. Tiny Ranker er et værktøj, som du kan bruge til at overvåge dine placeringer på Google. Du kan indtaste en række søgeord, og så kan du se, hvor synlig de er på Google. Men samtidig kan du også se, hvor mange der søger på de indtastede søgeord. På den måde kan du vælge at arbejde med de søgeord, hvor du bliver aller mest synlig. Herunder ser du et eksempel på placeringer og søgevolumen for OMFI’s synlighed på Google:

SEO løsning

Mere end 90% af alle online søgninger og over 50% af alle e-handelstransaktioner sker via Google. Og over 70% af alle brugere vælger resultater fra første side i Googles søgeresultater. Vil du gerne vises blandt top resultaterne? Så er en SEO løsning fra Orango vejen frem.

Professionel søgemaskineoptimering og synlighed på side 1 i Googles søgeresultater er altafgørende, hvis dine kunder skal kunne finde dine produkter eller ydelser på internettet. Orango har udviklet flere forskellige SEO pakker inden for søgemaskineoptimering målrettet til mindre og mellemstore virksomheders behov. Effektiv søgemaskineoptimering er afgørende for at få succes på nettet.

De mest optimale kampagner

Vi sørger for at du får det fulde potentiale ud af dine annoncer

Som Google partnere, så ved vi, hvad der virker med Google Adwords. Vi følger dagligt med i hvilke tendenser, som rører sig, og vi har dialog med Google’s eget hovedkontor i Dublin.

Vi sørger for at din virksomhed opnår det fulde udbytte på Google Adwords.

 

Google Adwords med fokus på din return on investment

Vi arbejder direkte- og målrettet på at du får den bedste forretning ud af dine annoncer på Google.

Alle vil være på side #1 på Google, men ikke alle fortjener at være der. Din virksomhed, dit brand og dit websted skal tjene den ret. Vi vil være din samarbejdspartner, for at opnå dette.

11

Sådan opnår du succes med Google Adwords

Direkte resultatorienteret

Definer dit mål

Det vigtigste er at vide hvad du præcis vil opnå med din kampagne. Hver annonce må kun have et mål- og trafikken skal være dirigeret i den retning. Vil du have salg af et produkt? Leads til nyhedsbrevet? Eller noget helt tredje? 

Sæt dig ind i brugerens situation, og lad din strategi tage afsæt i det.

Kapagnestruktur

I Adwords har du mulighed for at lave annoncekampagner, annoncegrupper og enkelte annoncer. Sørg for at lave splittesting for at øge chancerne for at du rammer vinder-annoncen.

Med den rette kampagnestruktur kan du altså løbende slukke for inaktive Adwords kampagner- eller annoncer. Det gør, at det bliver mere overskueligt få den mest optimale ROI.

Vind brugeren

PPC-annoncerne skal hver især svare på hvad brugeren vinder ved at trykke på dine annoncer. Gode annocner er ofte fyldt med benefits, CTA, social approval og endda et aspekt af urgency. 

Der er ofte konkurrence på de keywords, som du gerne vil vinde på (specielt hvis de er kortere), så det er vigtigt, at du er præcis- og attraktivt.

Retargeting

Mid-funnel- og bottom-funnel. Du har måske hørt om det før. Det indebærer, at du henvender dig til forbrugere som har vist interesse for din ydelse- eller produkt. Det er her, at annonceringen for alvor kommer til at generere et godt afkast. 

Det kræver data at nå hertil. Den data opnår du igennem top-funnel trafik kampagner.

Virker det uoverskueligt? Så lad os lave det hårde arbejde!

 

11

Facebook- og Instagram annoncering

Effektivt- og hurtig resultat
DKK4000/ MÅ
  • Opsætning af annoncekonto
  • Opsætning af kampagner
  • Optimering af kampagner
  • Rapportering månedligt
Lad os komme i gang?
11SEO optimering

SEO-optimering

Øg organisk trafik til din hjemmeside
DKKFra 3500/ MÅ
  • Optimering af Google ranking
  • Link building
  • Keyword research
  • Copywriting, rådgivning og rapportering
Lad os komme i gang?
11Google adwords

Google Adwords

Effektivt- og hurtigt resultat
DKK4000/ MÅ
  • Opsætning af annoncekonto
  • Opsætning af kampagner
  • Optimering af kampagner
  • Rapportering månedligt
 
Lad os komme i gang?
11

Content

Billeder, videoer, copywriting og grafik
DKKFra 2500-10.000/ MÅ
  • Copywriting
  • Sparring
  • Billeder
  • Videoer
 
Lad os komme i gang?

Få en gratis analyse- og strategi for Google Adwords

Lad os komme i gang!

Vi vil være din eksekverende- og strategiske samarbejdspartner
…også med Google Adwords!