Alt om content marketing
Hvad er content marketing?
C
ontent marketing kommer til udtryk i tekst, billeder og videoer. Det handler om at skabe værdifuldt og engagerende indhold- fremfor direkte salg. Det er en langsigtet strategi, som ikke virker ligeså “ivrig”, som en almindelig reklame. En strategi for content hænger sammen med den salgsstrategi, som virksomheden arbejder med. Her kan nævnes de mest populære som er pull- og push salgsstrategi. Ønsker man at skubbe et produkt ud af butikken, og anvende videoer- og billeder som forsøger at sælge dig et produkt, så arbejder man med push-strategi. Er man derimod tilbagelænet og hviler i sit eget brand, så er der tale om pull-strategi. Ens content vil typisk udstråle “Vi ved vores produkt er fedt – køb eller lad være”.
Content marketing tager afsæt i egne medier. Der er forskellige kanaler hvor man kan lave content. Her kan nævnes hjemmeside, Instagram, Facebook og Youtube som eksempler.
Hvor vigtigt er content?
Vi har nævnt det før, men vi siger det gerne igen: “Content is king”. Alt trafik- og salg afhænger af teksten du skriver og billederne/videoerne du bruger. Skriver du en god tekst, så vil Google skubbe din artikel organisk ud, da det er værdifuldt for andre. Sociale mediers primære fokus er at holde dig på mediet længst muligt. Laver du en god video, som fanger folks opmærksomhed, så vil Facebook give dig en masse organisk trafik. Det er det samme med Pinterest, Tiktok, Snapchat osv.


Hvad er godt content?
God content indeholder ofte:
- Det rigtige format- tilpasset placering
- Et klart, stærkt budskab som ofte bliver præsenteret indenfor ganske kort tid.
- En copywriting med benefits, emojis og “call-to-action”
Der er naturligvis flere aspekter- og andre indgangsvinkler som kan gøre content godt på en anerledes- eller humoristisk måde. Men det er gode tommelfingerregler.
Få succes med content marketing!
Billeder, videoer, copywriting og grafisk materiale er grundstenene til din forretning. Det er ikke nok at have det dygtigste bureau til at stå for din Facebook annoncering, hvis ikke at din virksomhed ser attraktiv ud. Det vil blot resultere i, at du får en masse trafik til din hjemmeside, som du ikke formår at konvertere. Det man også kalder for en lav konverteringsrate.
For at få succes med content marketing, skal man derfor definere hvilke følelser, som giver købelyst til ens produkt. Vi ved at 80% af alle køb er følelsesbetonet. Et eksempel på dette kunne være et produkt som: Parfume. I det her tilfælde skulle der laves en kampagne optil “mors dag”. En måde at sælge det på kunne være en overskrift som:
1) “Celebrate Mother’s day with a luxury gift”.
En teknisk forklaring som ofte falder igennem. Hvorimod en håndtegnet parfume med en simpel tekst fanger din opmærksomhed.
2) “Happy mother’s day”.
Markedsføring handler om at fange folk opmærksomhed- og konvertere den til leads eller salg. Så simpelt er det altså. Derfor skal content, tekst mv. altså fange målgruppens opmærksomhed. Nu kan du spørger dig selv: “Fanger vores markedsføring virkelig vores målgruppes opmærksomhed?”.

Sådan arbejder vi.
Jeres succes er vores succes.
A.C.T. Social er en dansk virksomhed. De laver bæredygtigt tøj i 100% økologisk bomuld. Vores mål var simpelt – få mere trafik- og få folk til at forstå vigtigheden i at købe bæredygtigt GOTS-certificeret tøj. Salgsstrategien blev defineret som “pull”.
Vi tog en tur til Portugal, hvor vi viser A.C.T. Socials produktionsteder, og fortæller om processen i at lave det mest bæredygtige modetøj.
Vi lavede en videoproduktion fra Portugal i samarbejde med A.C.T. Social.
Sådan arbejder vi.
Reklamevideo for Eltel
Det er ofte ikke nok bare at tage et billede af sit produkt, og forvente at det vil sælge som varmt brød. Strategien afhænger af ens slutbruger, for det er lige præcis slutbrugeren, som din strategi skal tage udgangspunkt i.
Vi byder gerne på et opstartsmøde i vores lokaler i midten af Aalborg.