fbpx
info@marketingcompany.dk     Phone: +4527151181
Tiktok annoncering

Hvad er Tiktok?

Særligt én social platform har sat sit præg på det digitale landskab i 2020, det er den videobaserede sociale medie platform TikTok. Det seneste år er TikTok vokset til 880 millioner brugere verden over. Platformen har dermed overhalet en lang række etablerede sociale medier som fx Snapchat. Selvom platformen endnu ikke er mainstream i Danmark, oplever den ekstrem vækst og har i øjeblikket over 300.000 månedlige brugere. 

Der er ingen tvivl om at TikTok lægger et kæmpe pres på de nuværende annonceringsplatforme og vi ser et kæmpe potentiale i platformen for annoncører i 2021. Derfor går jeg i dette blogindlæg i dybden med alt det, vi i øjeblikket ved om TikTok som annoncerings kanal, samt hvad vi kan forvente af den i resten af 2021.

Hvad er Tiktok annoncering?

Selvom TikTok først blev lanceret i Danmark i slutningen af marts 2020, er det nye sociale medie eksploderet og har nu 500 millioner aktive brugere på verdensplan – mange unge danskere og flere danske kendisser er også hoppet derover og bruger det aktivt. Det er derfor et socialt medie, som ikke bør overses eller ignoreres i din markedsføringsstrategi.

På TikTok er der mulighed for følgende ads, som alle har det tilfælles, at der skal tænkes ud af boksen for at fange brugernes opmærksomhed:

  • In Feed Ad
  • Brand Takeover
  • Hashtag Challenge
  • Top View
  • Branded Lenses

Med TikTok er der derfor et enormt potentiale for dig og andre virksomheder, der gerne vil i gang med TikTok annoncering. Fordi der ikke har været åbnet op for annoncering før nu, er der heller ikke en særlig høj konkurrence blandt danske annoncører og virksomheder, som man blandt andet ser på Instagram og Facebook. Du kan derfor komme i gang med TikTok annoncering for et relativt lavt markedsføringsbudget og differentiere dig fra dine konkurrenter.

Hvem bør annoncer på Tiktok?

Uanset hvilket produkt eller hvilken ydelse, du prøver at sælge, eller hvis du bare er interesseret i lidt ekstra reklame for dit brand, så er det en god idé at benytte dig af de tilgængelige – og mest populære – platforme.

TikTok hører i den grad ind under denne kategori. Jo flere, der kender til din virksomhed og det, som du kan tilbyde, jo flere vil også prøve det af. Og annonceringer på appen er endnu mere velegnet, fordi det lader dig give et indblik ind i produkterne, produktionen af dem og hvordan de virker.

På TikTok kan du lave en masse små videoer, hvor du gennemgår produkterne. Derigennem kan du mindske tvivl og barrierer for kunderne, men du kan også give dem et mere personligt forhold til dit brand, hvilket ofte fremme købslyst hos kunden. Det er netop disse egenskaber, der gør TikTok annonceringer så værdifulde.

Leave a Reply