fbpx
info@marketingcompany.dk     Phone: +4527151181

Hvad er Youtube annoncering?

For at du kan rangere højt på YouTube og Google, skal du finde ud af, hvilke søgefraser der er relevante og realistiske for dig at blive fundet på.

Derfor bør du lave en god, gammel søgeordsanalyse. En gennemarbejdet søgeordsanalyse vil hjælpe dig med at identificere muligheder på YouTube og finde de søgeord, som generelt bliver søgt på på platformen, de søgeord din målgruppe benytter, og de søgeord med det største potentiale inden for din branche.

Søgeordsanalyse til YouTube foregår næsten på samme måde som en almindelig søgeordsanalyse. Når du søger efter YouTube søgefraser, vælg da søgefraser, hvis YouTube-resultater allerede rangerer på Google.

Få succes med at annoncere på Youtube

For at kunne rangere på YouTube med dit indhold er det afgørende, at din video indeholder det, som dine kunder, potentielle kunder og følgere forventer af dit indhold. Indholdet skal passe med din brand-identitet og din “stemme” på de andre platforme, du benytter, og samtidig indeholde det titlen og beskrivelsen lover.

Hvis du laver en video med titlen “Sådan sliber du dit gulv pænt” og bruger video til at forsøge at sælge dine produkter, i stedet for at give konkrete tips, vil dine seere blive skuffet og sandsynligvis klikke væk fra din video og ikke se dine videoer fremover.

For at kunne rangere organisk på YouTube er et af de mest afgørende parametre video retention. Video retention viser, hvor meget af din video folk har set, inden de klikker væk – jo mere af din video folk ser, jo bedre! 🙂

Hvad koster en Youtube annonce?

Markedsføring via YouTube Ads håndteres via Google Ads platformen som en særskilt kampagnetype, på samme måde som Search Ads, Google Shopping og Display bannerannoncering. Annoncerings muligheden rummer derfor også mange af de samme features til målretning og metrics til effektmåling af video annoncerne.

Overordnet findes der tre forskellige typer af videoannoncer, som kan benyttes til YouTube markedsføring; TrueView In-stream annoncer, Bumper Ads og TrueView Discovery annoncer

TrueView In-stream annoncer kan modtageren vælge at springe over, og som vises umiddelbart før den video vedkommende vil afspille. Det vil altså sige, annonceringen kun koster annoncøren penge, hvis en bruger ser minimum 30 sekunder af annoncen, eller klikker på den. For de fleste virksomheder er in-stream ads et oplagt sted at starte, da annoncerne har høj synlighed, og samtidig giver brugeren mulighed for at skippe annoncen, således at man som annoncør ikke betaler for visningen.

Youtube annoncering

Content til Youtube

Vær troværdig i forhold til din brand-identitet. Du har spændende produkter, som folk har brug for – vis det til dem! Selvom du ikke selv synes, at dine produkter er så spændende, så vær kreativ og vis dine kunder, hvorfor de skal vælge dine produkter eller ydelser. Hvad enten det er ved hjælp af innovativitet, pris, kvalitet, funktionalitet eller noget helt andet.

Med video kan du fortælle mange historier på mange forskellige måder! Lav en brainstorm-session med dine kollegaer, hvor I lufter diverse idéer om, hvordan I kan vise jeres produkter og ydelser frem til kunderne på en spændende måde. I skal fokusere mere på den værdi, indholdet vil give jeres kunder og ikke så meget på salg. Salg skal nok komme! Hvis kunder ser værdien i din kernefortælling, vil de også se værdien i dit produkt.

Før du går i gang med optagelsen af videoen, så skriv et scenarie for alt det, som du vil fortælle i videoen, og den måde det kommer til at foregå. Det er vigtigt, at du skitserer processen og har en klar idé om, hvad du vil fortælle og hvordan.

Leave a Reply