fbpx
info@marketingcompany.dk     Phone: +4527151181

Hvad er Snapchat?

Snapchat er efterhånden udbredt blandt mange forskellige aldersgrupper i Danmark, men det var den yngste gruppe, der tog app’en til sig først.

Snapchat er et socialt medier, hvor du har mulighed for at sende billede, videoer og beskeder til hinanden. Den primære forskel fra mange andre sociale medier (og formentlig det, der gjorde Snapchat unik) var, at billedet eller videoen forsvandt efter “x” antal sekunder. Dette var helt unikt og ikke noget, om andre sociale medier havde på daværende tidspunkt.

Med Snapchat har du mulighed for at sende billeder til dine venner på op til 10 sekunder ad gangen. Du kan ligeledes sende videoer til dine venner med op til 10 sekunders varighed. Der er efterhånden kommet en del nye funktioner til Snapchat der blandt andet gør det muligt at sende “snaps” direkte til dine venner, samt at chatte med tekst, som i “gamle dage”.

Bør man annoncere på Snapchat?

Snapchat har en stor og varieret brugerbase og bliver brugt i mange forskellige situationer. Desuden fortsætter Snapchat med at udvikle nye og sjove måder for brugerne at kommunikere med 60% af alle videoer på Snapchat bliver afspillet med lyd, hvor til sammenligning 85% af alle videoer på Facebook bliver afspillet uden lyd. Derfor er det oplagt at integrere lyd i sine annoncer på Snapchat, hvis det giver mening.

Indholdet på Snapchat, uanset om det er en snapchatters snap eller en annonce, vil fylde hele skærmen, hvilket betyder, at man kan fange brugerens fulde opmærksomhed.

  • Trafik til website
  • Flere installationer af din mobilapplikation
  • Genaktivering af dine app-brugere
  • Flere afspilninger af din video
  • Forøgelse af kendskab

“Snapchat har over +1mio. plus aktive brugere i Danmark”

Sådan får du succes på Snapchat

Snapchat udvikler hele tiden nye muligheder for annoncering, men lige nu er der tre overordnede kategorier: Snapchat-annoncer, filtrer og sponsorerede lenses.

En annonce på Snapchat kan vare op til maks. 10 sekunder, og inkluderer muligheden for, at brugeren kan swipe op i annoncen for yderligere information. For at kunne skabe de bedste resultater anbefales det at bruge videoer på 5-6 sekunder.

Leave a Reply